Wednesday 11 May 2016

Filled Under:

Cara Menghapuskan Pepijat atau Hama.


Kenal apa itu pepijat?
Bagi sesiapa yang pernah ada pengalaman, hubungan permusuhan dengan serangga ni, memang sangat allergic dengan perkataan pepijat ye termasuklah aku...
Hampir setahun bergelumang tidur bersama dengan serangga ni, buntu habis alternatif dah cuba untuk menghapuskan serangga durjana ini!
Dari tradisional sampailah ke moden, murah ke mahal...kenapa liat sangat nak mati wahai binatang!

Habis seluruh badan kami sekeluarga berparut, kualiti tidur pun terganggu.

Aku dah tak sanggup nak Google contoh gambar-gambar lain...sesiapa yang baca entri ni mesti lebih memahami perasaan aku tu ye.

Salah silah pepijat bagi sesiapa yang masih dalam pencarian. Meh aku bagi sesi ice breaking dengan teman tidur ampa nih.

ekali bertelur, sangat banyak, dan cepat pula menetasnya.
Ambil masa antara seminggu untuk menetas dan makanan pertama tak perlu susu badan tetapi hanya darah manusia yang setia tidur bersamanya. Hadehhh~

Serius geli gila aku Google gambar pepijat nih...atau dalam bahasa Inggerisnya, Bed Bug.

In first stage larva, anda akan mendapati diri anda sangat sukar untuk melihatnya. Sedar-sedar dah gatal seluruh badan! Itu tandanya anda baru saja menderma darah kepada BB lebih kurang 10-15 minit sebelum. Tahniah! Proses menderma darah anda tidak perlukan apa-apa precaution untuk anda pengsan atau sebagainya sebab BB lebih prihatin menghisap darah anda ketika anda tidur!

Awalnya memang aku sangat geli tengok depan mata, tapi sejak-sejak terlalu sangat sakit hati, aku picit pepijat tu with my naked hand macam tu ja. Cara bunuh pepijat ni bukan sekadar tekan sahaja, sebab pepijat ni sangat bijak, sekali anda picit dia terus akan kaku supaya anda fikir dia telahpun mati. Sebenarnya dia masih belum mati melainkan anda picit dan dengar bunyi 'pop'. Perutnya pecah!

Dari petua menggunakan daun durian belanda, baygon (racun serangga warna hijau), racun serangga pepijat berharga RM50, semuanya tidak mendatangkan hasil.

Sudahnya yang paling berkesan adalah Bio-D Non-Toxic Bed Bug! Ekstrak dari tomato liar.

Katanya dalam tempoh 4 minit berjaya menghapuskan BB. Tapi aku pernah cuba spray terus ke BB, Alhamdulillah kurang dari 5 saat, pepijat tu terus mati menonggek montotnya.

Akhirnya kami jumpa ubat yang paling berkesan untuk BB/Hama tilam.
Bukan racun pula tu. Selamat untuk anak-anak kita sekiranya tersentuh.

Hanya RM29.90 sahaja! 100% proven!!

Aku tak ambik pesanan ye.
Ampa boleh cari di mana-mana cawangan Giant berdekatan, ataupun beli di talian dalam laman web yang aku link  kan di atas tu ye.

Untuk nyamuk pun ada tapi agak mahal nak dibandingkan dengan racun serangga seperti Ridsect dan sebagainya. Tapi bagusnya, produk ni bukan racun serangga!




0 comments:

Post a Comment